Norsk Dampselskap krever å bli tatt på alvor!

Gjest

/ #242

2016-09-18 08:59

Min kone har vært fri fra sigaretter i over et år takket være dampingen, og jeg ser hvordan hennes livskvalitet har forbedret seg kraftig. Hun har fått bedre kondisjon, bedre smaks- og luktesans samt at diverse plager forårsaket av år med sigarettrøyking nå er borte. Og så lukter hun så mye bedre nå ;)
For meg som ikkerøyker er det ikke lenger noe problem å være i samme rom som damperne. Borte er den sure tobakkslukta og ubehaget med å være passiv røyker.
Jeg skulle bare ønske dette var oppfunnet for 50 år siden da jeg satt i baksetet, uten sele og barnesete, i den gamle Opel Kadetten på sommerferietur fra Skien til Mosjøen. Foreldrene mine røkte som skorsteiner og trodde de skånte meg ved å blåse ut av det lille trekantvinduet foran. Det eneste de oppnådde var at røyken fikk ekstra fart og havnet i baksetet til meg. Så der satt jeg da, i mil etter mil, omgitt av en tung sur sky av sigarettrøyk og telte lyktestolper.

Det fine med dampingen er også at brukeren selv kan regulere nikotininnholdet. Min kone er nå nede på et absolutt minimum mht mengde nikotin.
Dampingen har rett og slett hjulpet henne til å bli en ikkerøyker, med alle de helt klare helsegevinstene det har medørt.