La oss skrive vår egen bacheloroppgave!

Kjære medstudenter og fakultet,

Vi har nylig fått beskjed om at fakultetet har bestemt at vi må samskrive bacheloroppgaven med andre studenter i stedet for å skrive den alene, slik vi opprinnelig tenkte. Dette tiltaket skal gjennomføres for å spare penger. Flertallet av oss ønsker ikke denne endringen, og vi mener det er viktig å ta vår stemme med i vurderingen.

Vi ønsker å skrive vår egen bacheloroppgave av flere grunner:

1. Demonstrere egen kunnskap - gir oss muligheten til å vise hva vi har lært gjennom hele studieløpet på en selvstendig måte. Gir en sjanse for å vise vår kompetanse og dyktighet.

2. Velge eget tema - mange av oss har spesifikke interesser og temaer vi brenner for. Å velge eget tema gir oss motivasjon og engasjement i arbeidet, noe som kan resultere i oppgaver av høy kvalitet.

3. Personlig interesse og engasjement - samskriving med andre kan medføre kompromisser og begrensing av egne interesser.

4. Selvstendig arbeid - bacheloroppgaven er ment å være et klimaks av vår utdannelse, der vi skal anvende all vår kunnskap. Å kunne gjøre dette på egenhånd er en viktig del av vår faglige utvikling og selvstendighet.

5. Uenighet, samarbeid og ansvarsfordeling - selv om gruppearbeid kan føre til gode resultater, kan samskriving føre til uenigheter om tema, arbeidsmetoder og ansvarsfordeling. Dette kan skape forsinkelser og konflikter som reduserer kvaliteten på arbeidet. Samarbeid krever også mer tid og planlegging, noe som kan være utfordrende med våre allerede travle timeplaner. Ved samskriving kan det også oppstå utfordringer med å sikre at alt innhold er originalt og at det ikke forekommer utilsiktet plagiat. Mennesker har ulike skrivestiler, dette kan også gjenspeiles i samskriving av en bachelor.

Vi forstår at øknomiske hensyn er en utfordring, men vi mener at kvaliteten på vår utdanning og vår mulighet til å vise vår individuelle kompetanse ikke bør ofres på bekostning av budsjekkkutt. Ved å signere denne kampanjen uttrykker vi vårt ønske om å få skrive vår egen bacheloroppgave individuelt. Vi håper fakultetet vil ta hensyn til våre ønsker og revurdere denne beslutningen.

Med vennlig hilsen,

Student i Bapsy2022H

Eline Børseth, Bapsy2022H    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere godtar jeg at Eline Børseth, Bapsy2022H vil kunne se all informasjon jeg oppgir på dette skjemaet.

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.

Jeg samtykker til behandling av opplysningene jeg oppgir på dette skjemaet for følgende formål: