Reverser vedtak om kutt i nattevakter ved Braarudåsen senter

Kommentarer

#3

Fordi jeg ønsker en trygg og forsvarlig helsesektor både for pasienter og helsepersonell! Og dette er et uforsvarlig kutt!

(Horten, 2017-12-13)

#6

Det er skremmende å se hvordan vi behandler de syke og de som tar vare på dem.

(Horten, 2017-12-13)

#8

Uenig med vedtaket.

(Borre, 2017-12-13)

#12

Forsvarlighet, verdighet, trygghet, livskvalitet og omsorg er viktige begreper innen sykepleie. Å kutte ned på helsehjelpen vi gir til våre eldre vil føre til økt fallrisiko, økt brukt av beroligende legemidler, angst, lengre innleggelser, reinnleggelser og redusert motivasjon for rehabilitering, samt at pasienter dør alene og pårørende ikke får den oppfølgingen de har behov for! Hilsen kollega som er den første som møter nattevaktene om morgenen og ser hvor hardt de jobber hver natt og hvordan de som 3 personer ikke føler at de strekker til. Kan ikke forstå hvordan de skal klare å jobbe forsvarlig og gi pasienten den omsorgen, verdigheten og livskvaliteten de fortjener i en sårbar fase, når de bare er 2 personer.

(Horten, 2017-12-13)

#18

Jeg signerer fordi jeg er uenig i vedtaket. Noe burde gjøres....

(Horten, 2017-12-13)

#27

Det er hårreisende å kutte her . Stadig de svakeste som må lide

(Horten, 2017-12-13)

#29

Jeg er sykepleier og har stor forståelse for dette oppropet. Stå på ,de forstår kanskje hvis folk engasjerer seg.

(Vegusdal, 2017-12-13)

#30

Det er uforsvarlig med to nattevakter med så mange krevende pasienter. Det kommer til å få fatale konsekvenser. Her er både lindrende og rehabilitering. De får inn pasienter fra sykehuset som har vært i ulykker og ulike operasjoner. Disse trenger ofte mye hjelp. De har døende pasienter som ikke alltid har pårørende, de har demente som venter på sykehjemsplasser. Smertestillende skal gis. Hvordan kan ETT menneske være mer enn ETT sted av gangen?

(Nykirke, 2017-12-13)

#32

Det er for dumt at de som skal bestemme i kommunen ikke kan høre på de som jobber der oppe og for en hverdag og natt de har. Dette er stor skam.

(Horten, 2017-12-13)

#34

Jeg signerer i håp om at vedtaket om kutt i antall nattevakter ved Braarudåsen senter reverseres.

(Horten, 2017-12-13)

#36

Vi må passe på at de sykepleierne vi har kan holde ut! Å underbemanne er bare å flytte kostnadene til en annen post. Dessuten må gamle også kunne få ha verdige liv! Da er nok personale helt grunnleggende. Jeg blir redd for å bli gammel når jeg hører om de dårlige forholdene som er rundt omkring på mange sjukehjem.

(Moss, 2017-12-13)

#38

Jeg signerer fordi dette kan ikke forsvares. Dette er ikke vår kommune verdig. Mennesker som trenger trøst og omsorg i livets siste fase fortjener bedre. Vi kan ikke bare snakke om HortenLove, vi må gjøre det.

(Horten, 2017-12-13)

#46

Fordi det er uforsvarlig bemanning

(Horten, 2017-12-13)

#49

Jeg signerer fordi dette viser at politikere og administrasjonen og politikerne har liten innsikt i det arbeidet som kreves på Brårudåsen.

(Nykirke, 2017-12-13)

#56

Det er faglig uforsvarlig for både pasient og sykepleier.

(Horten, 2017-12-14)

#59

Kutt i bemanning natt går både ut over pasientsikkerhet og ut over arbeidstakers vel og ve.

(Horten, 2017-12-15)

#61

Fordi det blir for mye for 2 nattevakter å ha 30 pasienter aleine!

(Våle, 2017-12-18)

#62

Jeg er selv sykepleier og vet hvor vanskelig det er å ikke føle at man strekker til. Ved å redusere antall sykepleiere på nattevakt vil dette medføre dårligere kvalitet på pleien og sykepleiere som aldri føler de strekker til i jobben sin og går med konstant dårlig samvittighet. Det er rett og slett uforsvarlig og det er de syke og pleietrengende pasientene det vil gå utover. Hvordan skal man kunne klare alle arbeidsoppgaver som medisinering, praktiske prosedyrer og samtidig gi god og helhetlig pleie; en hånd å holde i, en oppmuntrende samtale med trøstende ord, en stødig arm å større seg til og fra toalettet osv. Hvor er pasientsikkerheten? Hvem skal stå til ansvar når pasienter faller fordi det ikke var godt nok bemannet?

(Borre, 2017-12-18)

#63

Jeg signerer fordi for meg er det, det eneste rette å gjøre.

(Bodø, 2017-12-18)

#66

Jeg signerer fordi jeg mener det ikke kan kuttes i stillinger natt , der det heller burde vært ansatt flere for lenge siden . Det er uansvarlig !

(Horten, 2017-12-22)

#67

Det å nedbemanne en beredskap og ett behov mennesker har, selv på natt er skremmende!
Det er ikke slik at det blir mindre å gjøre på omsorg/eldre sentrer. Statistisk er det økende og mengden med dårligere pasienter blir større!
Er det riktig å ta bort sykepleiere som skal ivareta helsen og behandlingen til disse pasienter?!

(Horten, 2017-12-27)

#71

Mamma var innlagt på Braarudåsen ved to anledninger, det var også der hun endte sine dager. Jeg opplevde Braarudåsen som et fantastisk sted og jeg tilbragte selv mange uker og også netter der. Støtter fullt ut at det trengs tre nattevakter på jobb!!!!

(Horten, 2018-01-10)

#75

Det er liten bemanning fra før. Det er rovdrift på ansatte og pasientene får lide. Eldre, syke og døende trenger omsorg hele døgnet. Skal de dø alene???

(Horten, 2018-01-10)

#80

Dette vil gå ut over kvaliteten på pleien i tillegg til dårligere arbeidsforhold for sykepleierne.

(Åsgårdstrand, 2018-01-10)

#85

Jeg er en av dem som har jobbet nattevakter både med to og tre personer på jobb. Opplever at det ikke er forsvarlig med to. Det skjedde ofte at en avdeling ble stående tom over lengre perioder fordi vi måtte hjelpe hverandre. Vi kom tilbake til avdelingen fant pasienter på gulv, andres rom, tom i andres senger mm. Bare for å nevne noe.....

(Horten, 2018-01-10)

#86

Vi kan ikke være med på å spare noen kroner i en kommune som maler et torg, bygger tribune i en park og fabler om nye sykkelveger der det allerede finnes sykkelveger. Når denne sparingen går utover syke og gamle sin helse og sikkerhet!

(Horten, 2018-01-10)

#87

Det er viktig at det er nok folk på vakt på natterstid slik at de kan ta godt vare på både sine koleger og på pasientene. Man bør kunne føle seg trygg både som passient og pårørende at det er nok folk til å ta seg av alt som kan hende på natterstid!!

(Horten, 2018-01-10)

#89

Kontroll over en så stor pasientgrupper, er et for stort ansvar for kūn 2. Å kutte et tilbud som allerede ligger på grensen til forsvarlig, er et steg i feil retning.

(Horten, 2018-01-10)

#95

Uverdig kutt! Påfører pasienter, pårørende og ansatte alt for stor belastning.

(Horten, 2018-01-10)

#102

Jeg 'selv har jobbet som natt vakt på sykehjem i mange år og VET hvor mye det er ! Så viktig å ha tid og vise omsorg god pleie . ...

(Horten, 2018-01-10)

#104

Har jobbet på Brårudåsen som ekstra vakt. Jobbet nattevakter og det er helt uhørt og uforsvarlig at de kutter. Var helt på kanten med 3 nattevakter der,burde vært 2 på hver etg.

(Horten, 2018-01-10)

#105

Kun to sykepleiere på vakt ved en slik avdeling er helt uforsvarlig. Det bør heller økes med en fra tre til fire enn fra tre til to.

(Falkensten, 2018-01-10)

#108

Jeg protesterer mot kutt i nattevaktene ved Braarudåsen.

(Horten, 2018-01-10)

#109

Nå er grensa for å kutte i helse-og omsorg for lenge siden nådd, det er snakk om mennesker og - både brukerne og de ansatte som umulig kan klare å utføre jobben på en forsvarlig måte.. Faren for feil er veldig tilstede når de ansatte er utsatt for stress og hardkjør uten like. Skammelig

(Horten, 2018-01-10)

#110

Nattvaktskiftet er allerede sårbart. Ikke alle trives med å jobbe nattvakter i 3-delt turnus. At det nå skal bli en tyngre økt, fører til sykemeldinger.

(Horten, 2018-01-10)

#112

jeg har hatt familie som hadde sine siste leve dager der, og der er det alt for lite folk !

(Skoppum, 2018-01-10)

#113

Kutt i stillinger er uforsvarlig og uverdig!

(Horten, 2018-01-10)

#114

Dette er helt horibelt...det er snakk om mennesker som trenger hjelp...det er snakk om pleiere som skal utføre en jobb.og ha god samvittighet når de går hjem ..og at pasienten har det så godt som mulig .dette er en skam om det gjenomføres.

(Ramnes, 2018-01-10)

#124

Det er sykt å tenke på hvordan politikere eller andre ledere ikke tar være på mennesker

(Hørte, 2018-01-10)

#129

Jeg signerer for at de trenger nattevakter på Brårudåsen.

(Horten, 2018-01-10)

#132

Verdighet bør gå foran økonomi

(Horten, 2018-01-10)

#136

Fordi jeg er sykepleier ansatt i Horten kommune og jeg mener det vil føre til dårligere kvalitet på tilbudet ved å kutte ned til 2 sykepleiere på natt. Det vil nok også føre til flere sykemeldte pga sykepleierene vil slite seg ut! 2 sykepleiere på 30 sykehjemspasienter er ikke greit! Det er også en paliativ avd, hvordan bidra til en verdig avslutning på livet og hvordan ta vare på deres pårørerende når man må løpe til og fra fordi man har 29 andre pasienter som også trenger sitt ila natten? For hvis man trur at alle 30 pasientene sover gjennom hele natten uten å trenge noe som helst hjelp tar man feil! Det er en grunn til at det ikke er tilstrekkelig med hjelp av hjemmesykepleien i hjemmet deres.. fordi de er i behov av et høyere omsorgsnivå.

(Horten, 2018-01-10)

#140

Skulle bare mangle! Jeg jobber selv på sykehjem (ikke natt) og vi er avhengig av nok folk på natta. Ofte så mye å gjøre m urolige og syke pasienter at nattevaktene ikke får satt rumpa nedpå i 5 min engang.

(Horten, 2018-01-10)

#141

Jeg signerer fordi jeg ønsker at våre samfunnsbyggere og de som la ned grunnsteinene for oss skal bli ivaretatt på en best og mest mulig verdig måte mot livets slutt. Jeg signerer også for de som gjør jobben med å ta seg av våre eldste. De gjør en fantastisk jobb, men er ikke "overmennesker" med ubegrensa kapasitet.

(Horten, 2018-01-10)

#145

Dette er uhørt og så uforsvarlig som det kan få blitt!

(Horten, 2018-01-11)

#154

Vet hva tidspress ved sykesenga medfører. Varsel om kutt tar aldri slutt. Omskolerte meg i1990. Synd,men har aldri angret.

(Horten, 2018-01-11)

#164

Det er ikke forsvarlig å være kun 2 sykepleiere på så mange pasienter.

(Horten, 2018-01-11)

#170

Jeg er selv hjelpepleier,og vet hvilke behov eldre personer er avhengig av.

(Hortwn, 2018-01-11)

#171

Helt tragisk at politikerene gjennomfører dette. Jobber selv som nattevakt og vet godt hvor sårbart det er.

(Horten, 2018-01-11)

#172

Skandaløst og uansvarlig

(Horten, 2018-01-11)

#173

Dette er utrolig viktig for de som er der og trenger flere på jobb. De skal føle seg trygge, og ikke glemt ❤️

(Horten, 2018-01-11)

#175

Jeg syns at Horten kommune i denne saken viser liten innsikt i hva de som jobber på Braarudåsen står i. Det vises manglende respekt både for pasienter og ansatte! Skjerp dere! Finn andre steder å ta pengene fra, og ikke la det gå utover en svak gruppe, slik som pasientgruppen på Braarudåsen er.

(Oslo, 2018-01-11)

#177

Det er ett HÅN mot både nattvaktene, som er for FÅ allerede, og pasientene..!! Politikerene som bestemmer dette burde fulgt en nattvakt på jobb en måneds tid. Få heller flere byråkrater fra rådhuset ut i ordentlig jobb!!

(Horten, 2018-01-11)