UAVHENGIG GRANSKNING AV NORGES MILITÆRE BIDRAG I LIBYA
Kontakt personen bak underskriftskampanjen
Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra UAVHENGIG GRANSKNING AV NORGES MILITÆRE BIDRAG I LIBYA-oppropet.
Gjest |
#12013-03-20 16:08Viktig at fredsbevegelsen tar tak i denne uverdige bombingen. Stå på! Vennlig hilsen Karin Helvig |
Gjest |
#22013-03-20 16:39Dette var et flott tiltak. Som det nå ligger an burde pådriverne vært stilt for domstolen i Haag. |
Gjest |
#32013-03-20 21:58"Norges militæare "bidrag"" er et svært snilt uttrykk for Norges krigføring, man må hele tiden være på vakt mot å bli fanget av norske politikeres språk - og tenkemåter. |
Gjest |
#42013-03-21 00:27Bombingen i Libya fortjener en gransking av flere grunner.Falsk begrunnelse,tvilsom beslutningsprosess og villedning av folket.I tillegg til gransking er det mulig en anmeldelse for overgrep vil være på sin plass. |
Gjest |
#52013-03-21 04:08Var på Tilt og traff studenter fra Forsvaret som skrev master om tema, men det var ikke tid til å få vite mer. Nå skulle jeg likt å vist hva de fant |
Gjest |
#62013-03-21 09:07Har vi en krigskultur i verden istedenfor en fredskultur? Hvile verden vil vi etterlater våre barn? De som tier, bare ønsker og ikke gjøre noe velger å ikke bruke de demokratiske muligheter vi har i Norge. Her kan vi alle GJØRE EN FORSKJELL Elizabeth Chapman |
Gjest |
#82013-04-05 22:04Vi ble medpå å bombe et selvstendig land og drepte på tusenvis av sivile barn eldre uten at dt norske folket ble spurt.alle ansvarlige for en slikhandling må stillesfor krigsrett |
Gjest |
#102013-04-09 13:46Jeg har skrevet flere inlegg om dette temaet på origo helt siden det norske angrepet på Libya var et faktum. Jeg har ikke hatt behov for å la andre åpne mine øyne for denne norske krigsforbrytelsen. Vårt land har allerede måttet betale for tildragelsen, og mer kommer. Vi har støttet opprørere som i dag nyter godt av å ha våpen og kapasitet til å bedrive terror også mot norske interesser. |
Gjest |
#112013-04-13 01:23Tusen takk for Norges Fredsråds engasjement for internasjonal rettferdighet. Jeg støtter helhjertet tiltaket om å granske Norges deltagelse i Libya-krigen og også at de ansvarlige politikere anmeldes for krigsforbrytelser mot menneskeheten. Norge må lære av de grove feilene vi begikk ved å gå til angrep i Libya og de ansvarlige må stilles til ansvar for sine handlinger. Å tie i denne saken er intet alternativ. Noen ganger må vi reise oss opp og vise at vi ikke tåler så inderlig vel, den urett som ikke rammer oss selv. Spørsmålet om internasjonal rettferdighet handler ikke bare om vestlige lands rett til menneskeverd, men også land i den tredje verden sin rett til menneskerettigheter og beskyttelse fra vestlige demokratiers overgrep. Vedlagt min Aftenposten artikkel fra oktober, 2011: |
Gjest |
#122013-04-13 05:49Sosialistene og globalistene har mye å svare for også når det gjelder behandling av egen befolkning i dette landet. |
Martin |
#13 Les om landet vi ødela2013-04-13 07:45http://www.folkets.info - Folkets Info Søk på "Gadaffi" eller "Libya" i søkefeltet. Eneste nettavisen som forsøkte å fortelle sannheten om Libya mens volden ble utøvet? Mediehusene bør også holdes direkte ansvarlige for folkemord for sin rolle som krigspropagandister. |
Gjest |
#14 Ja, flott tiltak.2013-04-13 10:01Politikerene våre fortjener absolutt all oppmerksomheten de kan få rundt denne saken. Det virket som om de hadde mange grunner til og gå inn i Libya, og ingen av dem var gode. Jeg så for øvrig flere paralleller i massemedias` virke rundt svineinfluensa hysteriet og den "fredsbevarende" operasjonen i Libya. Fulgte også folkets.info (over) før, under og etter det som skjedde i Libya, og kan skrive under på at informasjonen der bringer mer enn balanse i regnskapet hva massemedias dekning av saken angår. |
Gjest |
#152013-04-13 14:51Dette var en grusom ting å gjøre som det norske folk overhodet ikke ville delta i , noe som ble avgjort av en mobiltelefon og dengang utenriksminister Støre , vi har ingen opposisjon i Norge , ßa alle var enige. |
Advokat |
#16 Vi må lære av dette!2013-04-13 17:21Vi må få en granskning av dette. Det må ikke være så enkelt å sette igang massiv bombing av en annen stat. Det startet med at noen Al Queda tilhengere i Benghazi som angrep en millitær forlegning som ble forsvart av Hæren og videre var det ingen bombing av sivilie og bruk av flyvåpen fra Ghadaffis side. Dette ble bevist i en Congress Hearing i USA i same periode. Videre gjorde normennene det som ikke Canadierne, USA og Svenskene etc. ikke ville. Vi gjorde flyforbudssone til flyvåpen for opprørerne. Vi tok side i en borgerkrig i strid med mandatet fra FN og Folkeretten. Opprørerne pumpet granater inn i byområder uten at de ble bombet av NATO og en haug med sivile ble drept... Skal ble morro å se om myndighetene tar Norges Fredsråd på alvor eller at slike overgrep bare gjelder andre stater..... |
Advokat |
#19 Stoltenberg, Støre og Faremo - blod på hendene2013-04-14 13:17Har satt meg inn i dette de siste dagene og før meg med den dokumentasjonen som foreligger, har faktisk Stoltenberg, Støre og Faremo uskyldig blod på hendene. Det ser for meg ut som Stoltenberg snudde i kalosjene i et møte i Frankrike hvor han gikk på limpinnen med Fransk og Britisk propaganda. Skal bli interessant å se om det blir granskning. Finnes det et besluttningsdokument for dette? I så fall er det full av feil. Dette ble startet på følelser eller feil grunnlag. |
Gjest |
#232015-03-05 14:10Viktig opprop, en uavhengig gransking er absolutt på sin plass. Dette var dessverre også en aksjon som gikk heller dårlig. |
|
Grundig revisjon av rasering av norsk natur
Save NTA - the Norwegian Theatre Academy!
Stortinget må sette kunnskapen i arbeid for å stoppe naturtapet
Utesteng Israel fra Eurovision!
Realiser Rolf Jacobsen-senteret i Skappels gate 2 nå!
Stopp store velferdskutt i Bærum!
Ekskluder Russland, Belarus, og Iran fra fredsprisseremonien i Oslo
Stopp endringene i smittevernloven!
Bevar Gaustadskogen
Er det noe du vil endre?
Endringer skjer ikke ved å være stille. Forfatteren bak dette oppropet reiste seg og gjorde noe. Vil du gjøre det samme? Start en sosial bevegelse ved å opprette en underskriftskampanje.
Start din egen underskriftskampanjeAndre underskriftkampanjer du kan ha interesse av
Stopp underfinansieringa av Trondheimsskolen!
1012 Laget: 2024-11-14
Åpent brev til FHI med forespørsel om data
2746 Laget: 2024-11-10
Stortinget må sette kunnskapen i arbeid for å stoppe naturtapet
604 Laget: 2024-11-14
Realiser Rolf Jacobsen-senteret i Skappels gate 2 nå!
473 Laget: 2024-11-15
Bevar Gaustadskogen
1064 Laget: 2024-09-12
Nei til budsjettkutt! Prioriter Ski skole nå!!
492 Laget: 2024-11-13
Sammen for Israel og det jødiske folket 2024. Deklarasjon til Knesset og Stortinget.
1927 Laget: 2024-06-20
Bevar Hovsenga barnehage - Vi trenger din støtte!
408 Laget: 2024-11-14
Stopp nedleggelse av folkebadene i lørenskog!
658 Laget: 2024-11-12
Bevar håndverksutdanningene i Norge!
259 Laget: 2024-11-20
Stopp at søndre vognhall i Magasinparken i Ski blir omregulert til parkeringsanlegg
336 Laget: 2024-11-14
La Kalnes videregående skole leve
344 Laget: 2024-11-14
Bevar Nordfjellet fritt for vindindustri
1016 Laget: 2024-10-02
cannabis som medisin
3133 Laget: 2024-05-13
Nei til ødeleggelse av Eikelandsskogen, Hundeskogen og Plassatjern!
2133 Laget: 2023-06-14
REDUSER FAREN FOR EN TREDJE VERDENSKRIG!
110 Laget: 2024-11-19
Stopp nedleggelse av Sleiverud barnehage!
102 Laget: 2024-11-18
Brannstasjonen på Paradis som nabolagshus
343 Laget: 2024-10-05
Save NTA - the Norwegian Theatre Academy!
3435 Laget: 2024-10-08
Bevar bydelslegevaktene i Fana og Loddefjord
946 Laget: 2024-11-08