Ja til veterinærvakt for kjæledyr
Kontakt personen bak underskriftskampanjen
Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Ja til veterinærvakt for kjæledyr-oppropet.
Ingrid Antaea |
#26 Re:2014-04-25 16:02Jeg har fem katter - det er en gang iblant at jeg bruker veterinær utenom åpningstiden, men det forekommer. Sist i oktober i fjor, når min utegående mons kom hjem med et sterk blødenden kutt i poten en lørdag ettermiddag. Jeg ringte veterinæren med en gang. To timer senere var vi hjemme igjen.... ikke å tenke hva som ville ha skjedd, skulle jeg ha ventet til mandag formiddag. I starten av 2000 hadde vi ikke veterinærvakt i Hammerfest. Det var vinter. En bekjent kjørte med en akutt syk husky om natten i 4 timer og 14 mil en vei over fjellet til nabokommunen. Hunden holdt for å dø bak i bilen......En interessegruppe av engagerte dyreeiere med veterinærene i spissen ble dannet og forslag til løsning av problemet overbrakt til kommunen. Til slutt ordnet orføreren med en vaktordning som vi har til dags dato. Jeg har selv opplevt kattefødser hvor jeg var flere ganger i løpet av en natt hos legen fordi veene stoppet. Og i dag fortalte veterinærene at de begge to i natt hadde kjempet i timesvis om et katteliv....Katten overlevde og kommer å bli helt frisk. |
Gjest |
#282014-04-25 17:16Benyttet selv veterinærvakt senest 1. påskedag på kvelden da hunden min fikkmagedreining. Dersom veterinær ikke hadde vært tilgjengelig, hadde hunden mistet livet på en fryktelig og smertefull måte, og jeg hadde måtte stå å se på uten å kunne gjort noe som helst! Dette har jeg ikke ord for, og nekter å tro at det går gjennom.....! |
Gjest |
#292014-04-25 17:55Veterinærvakt er utrolig viktig! Synes Norge som velferdsstat burde prioritere dette økonomisk, spesielt når det visstnok er så enkelt å finansiere pelsdyroppdrett som er det komplett motsatte av dette, nemlig å ta vare på og opprettholde dyrs velferd |
Gjest |
#302014-04-25 18:03En utrolig avgjørelse å ta. Hvilke tanker gjør de ansvarlige seg over dyr som ikke skal få akutthjelp? Man leser til stadighet om dyr som blir pint og plaget på gata, og nå skal våre myndigheter gjøre det samme. Jeg ber om at det blir gjort retrett på denne avgjørelsen. |
Gjest |
#312014-04-25 19:00Vi som dyreeiere trenger akutthjelp ved behov til dyrene våre uansett dag eller tid på døgnet,det skulle da være en selvfølge i 2014. |
Gjest |
#332014-04-25 19:26Dette er noe av det dummeste forslaget jeg har sett! Skal ikke bare stenge sykehusene i helgene og utenom vanlige arbeidstider og da? Sparer sikkert masse penger på det. Hvordan kan dette være mulig i verdens rikeste land??! Håper for all del at katten min kun blir syk i vanlig kontortid fremover :/ |
Christine Skjæran Gjest |
#352014-04-25 20:23Skammelig i verdens rikeste land. :( Akutt sjuke dyr bør ha like stor rett på behandling som oss mennesker. :( |
Gjest |
#392014-04-25 21:30Alle som har kjæledyr har et ansvar. Uhell å sykdom kan komme brått å iventet. Det et derfor nødvendig å ha en valtordning slik at våre dyr får den hjelpen de trenget ,uannsett når på døgnet oh jelligdager.. |
Gjest |
#402014-04-25 21:52Jeg trudde først ikke det var mulig det jeg leste nå! Vi bor i verdens beste land sies det.Og her tar nå noen veldig usle politikere fra oss muligheten til å få dyra våres til dyrlege hvis de er skadd eller syke. Jeg kommer aldri mer til å stole på dette departementet nå som de har sviktet fullstendig. Dette er et stort svik og jeg er lei meg og veldig flau over å ha sånne politikere i den norske regjeringen) Dette må omgjøres! |
Gjest |
#422014-04-25 22:59Atter en gang må dyra lide :( Virker som de fleste politikere mangler |
Gjest |
#432014-04-25 23:32Værsåsnill la oss få beholde veterinærvakta !!!! Den er så utrolig viktig for oss som bryr oss om kjæledyra våre ...og ønsker at dem skal få tilgang på rask hjelp om nødvendig !!!! Har to katter som jeg er utrolig gla i ...og hadde det ikke vert for rask tilgang til veterinær ...så hadde den ene vert død nå ...men fordi vi har og forhåpentligvis vil fortsatt komme til å akutt dyrelege hjelp...så fikk den den hjelpen han trengte !!! :D Så for oss dyrevenner som gjør alt det vi kan for dyra våre ...er denne veterinærvakta alfa & omega !!! Jeg ber dere igjen....Værsåsnill la oss få beholde denne utrolig viktige tjenesten !!! |
Gjest |
#442014-04-25 23:53Det er jo direkte grusomt å fjerne dette tilbudet!!!! Det er nok med alle dyr som folk ikke bryr seg med om ikke vi som bryr oss ikke skal kunne oppsøke hjelp visst vi behøver det. Skal dere fjerne legevakten for mennesker også???? Jeg bare spør.... En stor skam at et rikt land som Norge fra før har så dårlig tilbud til dyr om ikke dette skal taes vekk også. Skam dere og fiks opp i dette med en gang!!! Hilsen en som har mange dyr som er kommet til meg fordi ingen andre ville ha de. |
Gjest |
#452014-04-26 04:33dette er helt vilt og utrolig uansvarlig, skal dyrene bare lide seg gjennom helger, helligdager og alt da? Det er pr i dag helt elendig opplegg rundt dyrlegevakten får enkelte dyrearter, spesielt hest, svært få dyrleger som har vakt kan noe om hest. har opplevd dyrlege som kom til stallen ( veldig flink på smådyr) han ville kytte opp ett stort snitt i magen på hesten, alle som driver med hest vet att det er farlig, og noe en ikke gjør på stallgangen. Vaktordningen må bli bedre, det burde være ett krav her i dette rike landet!!!! |
Gjest |
#472014-04-26 07:19Bra tiltak. Jeg har faktisk ikke fått med meg at de skal ta inn en sånn fillesum egentlig.. Hva annet bruker man penger på i ørska i Staten? .. |
Gjest |
#492014-04-26 11:26Det er helt sykt.. skjønner ikke hva som skjer oppi hodet til enkelte... |
Gjest |
#502014-04-26 12:07Selvfølgelig skal vi ha dyrlegevakt! Skal virkelig dyr lide lengre enn nødvendig mener dere? Hva om vi mennesker ikke fikk komme på sykehus- dersom det var noe alvorlig galt med oss. Nei dette er tragisk. Dyrleger har jo helt ville priser på behandlingene sine også, så det er jo ikke akkurat sånn at de taper på å ha åpent i helg og helligdager. Mennesker som jobber med dyr, bør jo være glad i dyr også. Dette vitner ikke om empati ovenfor dyr! |
|
Norges Ukraina-støtte må økes drastisk!
Save NTA - the Norwegian Theatre Academy!
Stortinget må sette kunnskapen i arbeid for å stoppe naturtapet
Utesteng Israel fra Eurovision!
Realiser Rolf Jacobsen-senteret i Skappels gate 2 nå!
Stopp store velferdskutt i Bærum!
Ekskluder Russland, Belarus, og Iran fra fredsprisseremonien i Oslo
Stopp endringene i smittevernloven!
NEI til flere høyspentmaster Madla/Krossberg/Friheim
Grundig revisjon av rasering av norsk natur
Høyrebyråden angriper - signer oppropet for å bevare søndagen som fridag i Oslo!
Bevar Gaustadskogen
Er det noe du vil endre?
Endringer skjer ikke ved å være stille. Forfatteren bak dette oppropet reiste seg og gjorde noe. Vil du gjøre det samme? Start en sosial bevegelse ved å opprette en underskriftskampanje.
Start din egen underskriftskampanjeAndre underskriftkampanjer du kan ha interesse av
Stopp underfinansieringa av Trondheimsskolen!
2971 Laget: 2024-11-14
Norges Ukraina-støtte må økes drastisk!
1601 Laget: 2024-11-25
Nei til monstermaster, Nordhordland og Osterøy
1471 Laget: 2024-12-04
Redd Tveten Gård
1227 Laget: 2024-11-27
Utsettelse av nedleggelse av Laupstad oppvekstsenter til 2026
903 Laget: 2024-12-12
Nei til kutt til AKKS Bergen! - Vær med til å snu dette!
758 Laget: 2024-12-12
Underskriftskampanje for å bevare skoletilbudet ved Tvedestrand vgs
672 Laget: 2024-12-04
Høyrebyråden angriper - signer oppropet for å bevare søndagen som fridag i Oslo!
669 Laget: 2024-11-27
BEVAR Energi og Miljøfag linja ved Stabekk VGS!
650 Laget: 2024-11-22
Nei til tvangsfraflytting i Austre Vågan.
639 Laget: 2024-12-13
Stopp kutt i kommunal finansiering til Dans i Trøndelag
488 Laget: 2024-12-09
Nei til vindturbiner i Bodøfjellene!
486 Laget: 2024-12-11
Ja til full utbygging av Saften
473 Laget: 2024-12-08
Åpent brev til FHI med forespørsel om data
3141 Laget: 2024-11-10
NEI til reduksjon av åpningstidene i de kommunale barnehagene i Søndre Nordstrand!
384 Laget: 2024-11-26
Stopp nedleggelse av Helset barnehage!
365 Laget: 2024-12-02
La bygdene i Vågan få ro til å vokse!
293 Laget: 2024-12-15
Stopp underfinansieringa av Stjørdalskolen
292 Laget: 2024-11-30
Porsche Taycans årspris på bruk av app og PAW
282 Laget: 2024-11-23
Bevar Skjomen Oppvekstsenter!
277 Laget: 2024-11-24