Si JA til #stillenatur

Quoted post

Gjest

2013-12-02 22:34

Syke er dere virkelig alle mann.. Herregud at det er mulig! Flesteparten av dere bor sikkert i byen og er på hytta kanskje noen helger i ny og ned og tror det vil bli totalt kaos fordi det vil bli litt mere åpne regler for scooter kjøring, men nei det vil det ikke bli! over 80% av dere aner ikke hva dere snakker om engang og tror scootere ødelegger naturen eller skremmer dyr, men det gjør de faktisk ikke! Over 80% av dere har sikkert aldri sett en snøscooter engang! Fytti rakkeren. TA DERE SAMMEN! LA OSS SOM FAKTISK BOR DER DET TRENGS SCOOTER, BRUKE DET! Det kommer uansett aldri til å bli lov til å kjøre HVOR SOM HELST, så hva har det å si for dere?? Det vil ALDRI bli fritt frem for å kjøre hvor man vil, men det vil bli egne traseer som det vil kunne bli mulig å bruke... Kjenner jeg blir kvalm av dere som ikke aner hva dere tar del i her, men bare hever dere på fordi dere tror det vil bli bråk på hytta..... SKAM DERE!

Replies

Gjest

#898 Re:

2013-12-03 08:41:41

#886: Gjest -

Senvinteren 2011 besøkte jeg et sagnomsust fiskevann så langt fra sivilisasjonen man kommer i norge. I indre Troms. Snøen var råtten så jeg slapp unna all skutertrafikk, men dalføret frem var en eneste stor motorvei, ca 1 km bred. Vel fremme tok jeg en runde på vannet og observerte 20-30 pilkehull med en ring rundt, bestående av ølflasker,bokser, sigarettpakker, spritflasker og plastposer. Rett og slett søppeldynger. Det ble ingen fisking, jeg dro rett hjem...bare for å få en lignende oppleveles, i forsøkskommunen Vinje i Telemark. Det var attpåtil i nasjonalparken, der snøen hadde smeltet og avslørt vinterens synder. Er det slik vi vil ha det?

Gjest

#902 Re:

2013-12-03 10:57:54

Skjønner dette skaper sterke følelser hos mange - på begge sider!

Sjekker du litt på hjemmesidene til importøren av Artic Cat så skjønner du kanskje hvorfor noen av oss er bekymret?

Sitat: "Du hører en dyp og intens brummelyd. Den er rendyrket og rå og får deg til å trykke enda hardere på gasshendelen og den invaderer kroppen din som et væskefylt virus. FAST IS GOOD" Sitat slutt.

Dersom man hadde vært sikker på at scooterkjørere vil holde seg til de løyper som er tilrettelagt for slik kjøring så hadde det nok vært til å leve med. Men med de resursser politiet har - i alle deler av landet - så kan man bare glemme enhver form for kontroll. Det blir fritt fram - er det noen av oss "byfolk" som "aldri .... sett en snøscooter engang" som velger å anmelde uvettig kjøring så får man vel den vanlig tilbakemeldingen om at "saken henlagt grunnet...." samtidig som man har lagt seg ut med en "parkdress" kledd tulling med hjelm som bedriver grisekjøring opp og ned fjellsidene. Hvem som bør gå i skammekroken overlater jeg til andre å vurdere. Min eneste grunn til å skamme meg måtte være at jeg har stemt på et parti som velger å stille seg bak et slikt forslag som dette.

Ha en god dag!

Per Olavesen

#911 Re:

2013-12-03 14:12:10

Jeg har opplevd mye åpenbar ulovlig kjøring i områder hvor kjøringen skal være svært begrenset. Både når det gjelder hvem som kan kjøre der og hvilke traseer som er tillatte. Kontrollen av ferdselen er dessverre begrenset. Tror du virkelig at politi og lensmenn rundt i de aktuelle områdene plutselig skal få masse ressurser til å drive kontroll - svaret er vel nesten gitt allerede. Jeg har noe kjennskap til forholdene i Sverige når det gjelder scooterkjøring. Der har de hatt en mye mer liberal politikk på området i mange år. Det var en lignende diskusjon der også i starten, men nå har de kommet til en nærmest irreversibel situasjon hvor scooterfolket har overtatt mange områder. Slik jeg forstår dagens regime på området har de som virkelig trenger bruke scooter fått løyve til dette. Det som saken dreier seg om nå først og fremst er om det skal åpnes for fornøyelseskjøring. Her er det viktig å ikke blande epler og pærer. Eller er det slik at du selv vil velge hva du vil kalle ferdselen?

Det skulle forøvrig vært interessant å vite hva du baserer påstanden om at natur og dyreliv ikke påvirkes av scooterkjøring er basert på.

Ole WH

#943 Re: Ja til saklig debatt

2013-12-04 11:54:11

Ingen vil noen sinne høre på ordene til en som slenger ut en mengde argumenter som verken hører hjemme i en saklig og besinnet debatt, og som blir sendt ut i raseri. Din motorkåtskap håper jeg aldri vil ødelegge folkets naturopplevelser.